Bekendmaking voor Bestuur | Gemeenten in Roermond
Geplaatst op Lokaalnieuwsroermond.nl op: 21-05-2024
Bestuur | Gemeenten Bekendmakingen
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Roermond; besluit vast te stellen de beleidsregel Stichting Wijk Accommodaties Roermond 2016 Beleid Het coalitieakkoord van de gemeente Roermond. De jaarlijks door de Raad vastgestelde begroting van de gemeente Roermond. Kerntakenboek. Kadernota Welzijn. Herijking van het gemeentelijke accommodatiebeleid ‘Hart van de wijk’ (raadsvoorstel no. 2013/074/1) Uitvoeringsovereenkomst t.b.v. budgetsubsidie tussen de Stichting Wijk Accommodaties Roermond en de Gemeente Roermond 1 januari 2014 tot 1 juli 2017. Doelstelling Uitvoering geven aan gemeentelijk accommodatiebeleid, zoals beschreven in de Herijking van het gemeentelijke accommodatiebeleid ‘Hart van de wijk’ (raadsvoorstel no. 2013/074/1), specifiek voor wat betreft de accommodaties De Velderie, De Donderie, De Vlonder, De Duup en ’t Trefpunt. Subsidiegrondslag Algemene Subsidieverordening Roermond 2008. Subsidiecriteria 1. De subsidieaanvraag dient per onderdeel een onderbouwing te bevatten waarbij o.a. is beschreven: • De rol die de SWAR binnen de desbetreffende accommodatie (De Velderie, De Donderie, De Vlonder, De Duup en ’t Trefpunt) wil gaan vervullen: het eigenarenbeheer , exploitatiebeheer of facilitair beheer; • welke activiteiten binnen de desbetreffende accommodaties door de beheersorganisatie worden ondernomen om deze maatschappelijke doelstellingen te kunnen realiseren; • een beschrijving van de beheersorganisatie van de SWAR en de verschillende dochterstichtingen en de functie van deze organisatieonderdelen; • een overzicht van de verschillende activiteiten die de SWAR kan gaan overdragen naar de wijk(partners) en de wijze waarop zij dit wil gaan doen aan de hand van een stappenplan; • het serviceniveau (openingstijden, zelfredzaamheid gebruikers, faciliteiten); • uit de subsidieaanvraag moet blijken welke huurtarieven de SWAR zal gaan hanteren binnen de verschillende accommodaties. Er wordt toegelicht hoe deze bedragen tot stand zijn gekomen; • de personele bezetting per accommodatie van zowel professionals als vrijwilligers; • welk gebruik en bezetting per accommodatie gemiddeld wordt verwacht; • per accommodatie dient aangegeven te worden wat het verwacht bereik (aantal bezoekers en doelgroepen) in 2016 zal gaan zijn en een toelichting hoe dit zich verhoudt met eerdere jaren. • op het niveau van de verschillende onderdelen van het desbetreffende accommodatie, prestatie-indicatoren beschreven te worden; • aan de hand van een stappenplan dient onderbouwd beschreven te worden op welke wijze de burgers en de verschillende wijk- en ketenpartners bij de verdere implementatie en uitvoering van de in het aanbod genoemde activiteiten worden betrokken; • een risicoparagraaf en beheersingsmaatregelen; • de wijze waarop de SWAR open staat voor niet aangesloten wijkaccommodaties, die gebruik willen maken van de kennis, ervaring en/of de gebundelde kracht van de samengevoegde accommodaties. 2. De subsidieaanvraag dient een begroting te bevatten waaruit, op het niveau van de verschillende uit te voeren activiteiten, in ieder geval blijkt: • wat het exploitatieresultaat per accommodatie is (zonder subsidiebijdrage gemeente); • met welke inkomstenbronnen rekening is gehouden; • met welke kostenposten rekening is gehouden; • welke optimalisatiemaatregelen er worden genomen om kostenposten zo laat mogelijk te houden; • wat de verwachte resultaatsontwikkeling is ten opzichte van voorgaande jaren. 3. De beheersorganisatie dient te beschikken over een goed functionerend kwaliteitsmanagement systeem waarin onder andere de primaire processen zijn beschreven. Hierbij zal ook uitdrukkelijk aandacht worden geschonken aan de aspecten houding en gedrag. 4. De beschrijving van de primaire processen dient onderdeel uit te maken van de subsidieaanvraag. De SWAR moet binnen de subsidieaanvraag aantonen dat de beheersorganisatie de benodigde organisatorische kwaliteit en stabiliteit bezit om de verschillende in de subsidieaanvraag genoemde activiteiten te kunnen uitvoeren. 5. De subsidieaanvraag dient een concreet voorstel te bevatten voor de wijze waarop de SWAR op haar werkterrein, gedurende het subsidiejaar met de gemeente Roermond en haar partners, een proactieve bijdrage wil gaan leveren op het gebied van beleidsontwikkeling. 6. De subsidieaanvraag dient een onderbouwde beschrijving te bevatten van de wijze waarop de SWAR de in de subsidieaanvraag genoemde activiteiten zal gaan evalueren. Een tweejaarlijks uit te voeren klanttevredenheidsonderzoek, uit te voeren door een externe partij, op alle door de gemeente Roermond gesubsidieerde activiteiten maakt een onderdeel uit van deze evaluatie. Soort subsidie Budgetsubsidie. Subsidiemethode De subsidieaanvraag moet voldoen aan alle onder de subsidiecriteria genoemde voorwaarden. Het definitieve subsidieplafond wordt jaarlijks vastgesteld door de raad in de maand november van het jaar voorafgaand aan het desbetreffende subsidiejaar. Vooralsnog kan er een bedrag ter hoogte van € 405.827,-- als indicatie voor het subsidieplafond voor het jaar 2016 worden aangehouden. Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 3 februari 2015. Burgemeester en wethouders van Roermond, De secretaris, mr. drs. J.J.Th.L. Geraedts De burgemeester, M.J.D. Donders-de Leest
Onze redactie krijgt van de gemeente altijd een overzicht van de laatste bekendmakingen en aanvragen voor vergunningen in Roermond. Wij proberen deze altijd z.s.m. op onze site te plaatsen, zodat jij op de hoogte blijft van wat er speelt in jouw omgeving.
We antwoorden graag op je bericht. Laat het ons weten door contact met ons op te nemen.
Het laatste nieuws uit Roermond volgen? Dat doe je uiteraard op Lokaalnieuwsroermond.nl. Wij focussen op de dagelijkse nieuwsitems van omgeving Roermond.
© LokaalnieuwsRoermond.nl